داده کاوی در شبکه های اجتماعی (data mining in social networks) یکی از موضوعات پر طرفدار است.

یک شبکه اجتماعی به عنوان یک ساختار اجتماعی از اشخاص تعریف می شود . این اشخاص می توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم محاوره داشته باشند و رابطه ای مثل دوستی،اشتراک فایل،ارسال ایمیل و..با هم برقرار نمایند.

از چنین شبکه هایی می توان ‎facebook  ,myspace‎ و … را نام برد.  داده کاوی در شبکه های تجتماعی و آنالیز آنها با تکنیک های مختلف اخیرا مورد توجه قرار گرفته است .

هدف اصلی توجه به داده کاوی در شبکه های اجتماعی ، تقاضا برای جستجوی دانش از مجموعه داده ها و یادگیری رفتار کاربران در محیط آنلاین است.

برای نمایش شبکه های اجتماعی از یک گراف استفاده می شود . در این گراف گره ها نشاندهنده افراد و لینک های گراف نشاندهنده ارتباطات بین افراد می باشد.

کاربردهای داده کاوی در شبکه های اجتماعی را در زمینه های مختلفی می توان بیان کرد .

برای مثال زمانی که می خواهیم مشخص کنیم که چگونه یک محصول را در ‎my space‎ بازاریابی کنیم ،استفاده از تکنیک های داده کاوی در شبکه های اجتماعی در موارد زیر کاربرد خواهد داشت:

  • به منظور تشخیص کاربرهای (actor) مهم و مرکزی
  • تشخیص محاورات افراد در گروه ها
  • تشخیص کاربر هایی که به عنوان پل بین دو گروه هستند
  • چگونگی پخش اطلاعات در شبکه

در شبکه های اجتماعی سوالات زیادی در سطح گره،سطح زیر گروه و سطح شبکه وجود دارد که در حوزه داده کاوی در شبکه های اجتماعی می توان در مورد آنها تحقیق کرد.

در این گزارش سمینار تاکید ما بیشتر بر روی کشف اجتماع (community detection) در شبکه های اجتماعی است.

اجتماع، مجموعه ای از کاربر ها است که در طولانی مدت به طور مکرر با هم محاوره و ارتباط دارند. بحث در حوزه اجتماعات پیرامون گروه بندی, خوشه بندی و پیدا کردن زیر گرو ها وگراف کاوی و لینک کاوی است.

یکی از کاربردهای تشخیص اجتماعات این است که افرادی که بیشتر با هم محاوره دارند معمولا علاقه مندی های مشابهی هم دارند. بنابراین اگر بتوانیم در یک شبکه اجتماعی ، اجتماعات و خوشه ها را تشخیص دهیم می توانیم از این موضوع برای اهدافی همچون بهبود صحت سیستم های پیشنهاد دهنده  استفاده نماییم.

محتوای گزارش سمینار:

در این سمینار سعی ما بر آن است که ابتدا به شرح مختصری از شبکه های اجتماعی ارائه دهیم.  سپس وظایف داده کاوی در شبکه های اجتماعی را بیان می کنیم. پس از آن در زمینه تشخیص اجتماعات (community detection‎ ) وارد جزئیات می شویم و انواع ساختار ها را مورد بررسی قرار داده و قوانین پایه برای کشف اجتماعات را بررسی می کنیم و در رابطه با برخی پیاده سازی های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی مختلف از قبیل یوتیوب در زمینه کشف اجتماع صحبت خواهیم کرد. این گزارش اطلاعات خوبی را در زمینه داده کاوی در شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد داد.

تعداد صفحات: ۵۶ صفحه

اندازه فایل: ۲.۸۱mb

نوع فایل:PDF

جهت خرید این فایل  دکمه‌ی “خرید” را بزنید. بعد از پرداخت از درگاه زرین پال، لینک دانلود به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد و همین طور می توانید مستقیما فایل را دانلود نمایید .

نکته : جهت دانلود راحت تر از Download Manager استفاده کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط در طول دانلود بتوانید روند دانلود را مجدداً ادامه دهید. ضمناً لینک دانلود به مدت ۳ روز معتبر خواهد بود

۱۰۰۰۰ تومان – خرید


جهت خرید نسخه زی پرشین و فایل پاور پوینت گزارش سمیناربر روی لینک خرید زیر کلیک نمایید.

اندازه فایل:۱۲.۵ مگا بایت

نوع فایل: پوشه حاوی فایل های زی پرشین گزارش سمینار و فایل پاورپوینت

۳۰۰۰۰ تومان – خرید

دانلود نسخه پرتابل زی پرشین

جهت استفاده باید فونت های لازم از قبل xb zar,xb tire,xb traffic را دانلود نمایید.