خوشه بندی طیفی

این مقاله در اولین همایش ملی نقش دانشگاه های نسل سوم در اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علمی کاربردی زنجان ارائه شده است

چکیده:

شبکه های اجتماعی مجازی فرصت های جدیدی را برای کسب و کارهای الکترونیک فراهم کرده اند تا از محاورات اجتماعی در اینترنت در زمینه های مختلف کسب و کار اینترنتی بهره مند شوند. در این میان سیستم های توصیه گر با ارائه پیشنهادهای خرید با در نظر گرفتن تاریخچه خرید مشتریان و علایق آنها نقش به سزایی در بهبود کسب و کار اینترنتی ارائه می نمایند. در این مقاله قصد داریم مسئله تاثیر روابط اجتماعی در صحت پیشنهادهای ارائه شده توسط سیستم‌های توصیه گر کالا را بررسی کنیم. برای این منظور سعی کردیم از روش خوشه بندی طیفی۱ استفادهه کنیم به طوری که افرادی که بیشتر با هم در تعامل و ارتباط هستند در داخل یک خوشه قرار بگیرند. فرض ما بر این است که افراد درون یک خوشهه از آنجاییکه بیشتر با هم در ارتباط‌اند در نتیجه علاقه‌مندی‌هایشان در مورد کالاهای مختلف به هم شبیه است و این مسئله منجر به بهبود صحت سیستم پیشنهاددهنده خواهد شد. لذا پس از تشخیص خوشه‌ها (اجتماعات) الگوریتم فیلترینگ تعاونی ۲را بر روی اعضای خوشه بکار برده و نتایج را با زمانی که بخواهیم از خوشه‌ها استفاده نکنیم مقایسه کرده‌ایم. روش پیشنهادی بر روی مجموعه داده Epinion پیاده سازی شده است کهه نتایج حاصل از آزمونها بیانگر بهبود صحت سیستم توصیه گر است.

تعداد صفحات: ۵ صفحه

اندازه فایل: ۸۳۶ کیلوبایت

سورس کد الگوریتم خوشه بندی طیفی که در این مقاله از آن استفاده شده است از اینجا قابل دانلود می باشد.

جهت خرید این فایل  دکمه‌ی “پرداخت” را بزنید. بعد از پرداخت از درگاه زرین پال، لینک دانلود به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد و همین طور می توانید مستقیما فایل را دانلود نمایید .

نکته : جهت دانلود راحت تر از Download Manager استفاده کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط در طول دانلود بتوانید روند دانلود را مجدداً ادامه دهید. ضمناً لینک دانلود به مدت ۳ روز معتبر خواهد بود

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.